Sommarens temaask är här!

den 13 maj 2015

Den här sommaren bjuder vi på något helt nytt – en ask med härligt aquablått vatten och en vattenrutschbana som för den kreative konsumenten kan leda ända fram till Skara Sommarlands entré här intill oss i Skara.

Något nytt på ägghyllan 

Under tävlingsperioden gör vi reklam för tävlingen med hjälp av specialutgåvor av 15-pack frigående ägg inomhus och eggyplay®. Vi tillhandahåller dessutom resurser med butiksmaterial och marknadsföring på sociala medier och hemsidan. 

Fokus på sociala medier

Vi tror att priserna som bland annat består av inträden till Skara Sommarland kommer att aktivera många konsumenter och locka till ett högt deltagande och en hög delningsfrekvens av tävlingen Det kommer i sin tur leda till fler deltagare samt en spridning av vår facebooksida. Det kommer också att vara möjligt att delta via instagram och twitter. Vi begränsar tävlingen till sociala medier, men ger konsumenterna möjlighet att delta via olika konton.

Samarbetet med Skara Sommarland  

Svenska Lantägg ligger väldigt nära Sveriges största vatten- och nöjespark - Skara Sommarland. Och vi tyckte att det var på tiden att vi gjorde något 

Våra eggyplay®-askar kommer också att få ett nytt utseende till sommaren. Vi kommer att fortsätta med de fyra vanliga starka eggyplay®-färgerna, men sätta på specialdesignad etikett med information om tävlingen. 

Vi frågade Richard Bender, försäljningschef på Skara Sommarland om hur han ser på vårt samarbete, och så här svarade han:

-Det är ju ett nytt grepp för oss när det gäller marknadsföring.  Men när vi fick frågan om att vara med på förpackningarna tvekade vi inte en sekund. Upplägget kändes som ett nytt, fräscht och spännande sätt att skapa synlighet för Skara Sommarland som varumärke.  

Sommarland 15 Frigående Inomhus ML SKRAA Frittet